English

Marketing websites

Mijn eerste marketing website bouwde ik in 1996. Sindsdien heb ik mij doorlopend verdiept in de manier waarop bedrijven hun producten en diensten via internet positioneren naar hun doelgroep. Dit op een manier zowel aansluit bij de doelgroep als op de manier waarop het bedrijf zichzelf ziet. Hoe meer deze met elkaar in overeenstemming zijn, des te beter.

Zo heb ik niet alleen de marketing websites van Kamernet (tot 2008), Lexa (tot 2006) en Physitrack (tot 2021) gebouwd en geschreven, maar ook tientallen andere marketing websites voor bedrijven en organisaties.

Diensten die ik kan bieden met betrekking tot marketing websites omvatten, zowel op project- als interimbasis, zijn onder meer:

Informatie-architectuur

Dit is de manier waarop een bedrijf haar website structureert en de prioriteit / hiërarchie die zijn aan informatie geeft. Middels analyse van bestaande gegevens, workshops en gesprekken kan ik helpen om tot een zo goed mogelijke informatie-architectuur te komen.

Ontwerp en layout van home-, landings- en subpagina's

Door de jaren heen heb ik tientallen boeken en duizenden artikels gelezen om een intuïtie te ontwikkelen van wat wel en niet zal werken, om zo op een kosten-effectieve manier marketing websites te bouwen die een merk of marketingcampagne ondersteunen. Ik kan marketing website(s) evalueren en beoordelen en voorstellen doen voor verbeteringen, of vanaf nul een gehele nieuwe marketingsite (helpen) ontwerpen. Ik ben gecertificeerd Webflow-expert en kan snel (concepten) ontwerpen.

Design workshops & Webflow-training

Houden van workshops met stakeholders en klanten om de informatie-architectuur en het ontwerp te helpen bepalen, en het trainen van mensen om (een deel van) het onderhoud van de marketing website op zich te nemen.

Content Management Systemen & Content-strategie

De inhoud van een marketing website en de planning rondom het bijhouden van de inhoud zijn cruciaal voor de conversie en de vindbaarheid in zoekmachines.

Analyse

Regelmatige analyse van analytische gegevens is nuttig om geïnformeerde beslissingen te nemen voor het doorlopend verbeteren van een marketing site. Ik kan helpen bij het installeren van bijvoorbeeld Google Analytics of Plausible, en het maken van Dashboards.

Mail mij gerust voor een vrijblijvende kennismaking.